Педагогическая копилка

БЖБ Қазақ тілі мен әдебиеті 11 сынып 2 тоқсан «Қоғамдағы жұмыссыздық мәселесі»

Жиынтық бағалау «Қоғамдағы жұмыссыздық мәселесі»

Қазақ тілі мен әдебиеті 11 сынып 2 тоқсан

Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 11-сынып білім алушыларына «Қазақ тілі мен әдебиеті» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар «Қазақ тілі мен әдебиеті» пәні бойынша оқу бағдарламасы негізінде дайындалған. Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушының тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді. Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныстар түрінде берілген.

БЖБ Қазақ тілі мен әдебиеті 11 сынып 2 тоқсан «Қоғамдағы жұмыссыздық мәселесі»

«Қоғамдағы жұмыссыздық мәселесі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 
Сөйлеу әрекетінің түрлері Тыңдалым 
Айтылым 
Оқу мақсаты 
11.1.2.1 
мәтінді 
тыңдай отырып, негізгі идеяларды 
(ақпараттарды) қысқаша түртіп жазу (конспектілеу) 
және берілген ақпараттарды жүйелеу  
11.2.4.1 
Бағалау критерийі 
кәсіби бағыттағы түпнұсқа мәтіндерден қажетті 
ақпаратты (деректерді, сипаттамаларды, сандық 
көрсеткіштерді, сілтемелерді) анықтау, олардың 
қолданылу мақсатын талдау 
Білім алушы 
Ойлау дағдыларының  
деңгейі 
Орындау уақыты 
Тапсырма 
 Мәтіндегі негізгі ақпараттарды жүйелеп, конспектілейді 
 Мәтіннен деректерге қатысты сипаттамаларды анықтап, 
қолданылу мақсатын түсіндіреді  
Білу және түсіну 
Қолдану 
15-20 минут 
1. Мәтінді тыңдап, жұмыссыздық түрлеріне қатысты ақпараттарды түртіп алыңыз. 
Жұмыссыздық – экономикалық белсенді халықтың бір бөлігінің еңбек нарығында 
қажет болмауынан туындайтын әлеуметтік-экономикалық құбылыс; адамдар жұмыс істеуге 
қабілетті және жұмыс істегілері келетін, бірақ жұмыс табылмайтын ахуал. 
Қазіргі экономикалық теорияда жұмыссыздықтың мынадай  
қарастырады: 
ерекше түрлерін 
Фрикциондық жұмыссыздық – адамдардың бір жұмыстан басқа жұмысқа, бір жерден 
басқа жерге жұмыс іздеумен ауысуы. 
Құрылымдық жұмыссыздық – өндірістік қуаттың жеткіліксіздігі нәтижесінде пайда 
болады: жеке саланың дамуының кері пропорциясы және/немесе ескі саланы жабу мен жаңа 
саланы дамытудың нәтижесі ретінде қараймыз. 
Циклдық жұмыссыздық – өндірістің құлдырауынан туындайды, яғни экономикалық 
циклдің осы фазасымен байланысты. 
Жалпы «жұмыссыз» деп, статистикалық тексеру кезінде жұмыссыз болып, бірақ жұмыс 
іздеу үстінде және жұмысқа кіруге дайын адамдарды айтады. Шетелдік мамандар 
жұмыссыздықтың себептерін талдай отырып, оны тудыратын әртүрлі нысандардың нақты 
факторларын қарастырады. Жұмыссыздықтың мынадай нысандары болады: жасырын 
функционалдық, маусымдық, құрылымдық, технологиялық, институционалды, ерікті, 
жасырын. 
Жасырын жұмыссыздық – өндірісте және мемлекеттік ақпаратта жұмыссыз ретінде 
жалған тіркелу. Жұмыс істеуге қабілетті, бірақ жұмыссыз ретінде тіркеліп, әдетте, 
жәрдемақы алу құқығымен пайда көретін жұмыссыздардың жалпы саны. 
Институционды жұмыссыздық еңбек нарығындағы ұсыныс пен сұранысқа ықпал ететін 
факторлардан туындайды. 
Ерікті жұмыссыздыққа әр себеппен, өз еркімен жұмыс істегісі келмейтін адамдар 
жатады. 
Маусымдық жұмыссыздық – жұмыс күшінің тек маусымдық кезеңде жұмыс жасауы: 
бұл кейбір өндіріс саласында кездеседі, әсіресе, қайта өңдеу өнеркәсібінде т.б. 
Технологиялық жұмыссыздық – адамдарды машинамен ауыстырудың нәтижесі,

Открыть полную версию