Педагогическая копилка

БЖБ Ағылшын тілі 4-сынып 3-тоқсан жауаптары «Hot and Cold»

«Hot and Cold» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 

«Ағылшын тілі»  4-сынып 3-тоқсан

Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 4-сынып білім алушыларына «Ағылшын тілі» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар (қазақ тілінде білім беретін) бастауыш сыныптың (1-4-сыныптары) «Ағылшын тілі» пәні бойынша оқу бағдарламасы (орта білім беру мазмұнын жаңарту аясындағы) мен оқу жоспарының негізінде дайындалған. Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді. Әдістемелік ұсыныстарда бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген. Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу үшін спецификация мен балл қою кестесі ұсынылған. Спецификация стандартталған және оны тоқсандық жиынтық бағалауды өткізуде басшылыққа алу міндеттелген.

БЖБ Ағылшын тілі 4-сынып 3-тоқсан жауаптары

Summative Assessment for the cross curricular unit «Hot and Cold»
Learning objectives 4.1.7.1 Use contextual clues to predict content and meaning in short
supported talk on an increasing range of general and some
curricular topics
4.2.7.1 Contribute a growing range of suitable words, phrases, and
sentences during short pair, group and whole class exchanges
4.5.16.1 Use conjunctions and, or, but, because to link words and
phrases
Assessment criteria • Identify the content and meaning of a supported talk with the
help of contextual clues
• Talk to the partner, group and whole class using suitable
words, phrases and sentences
• Connect words and phrases using and, or, but, because
Level of thinking skills Application
Higher order thinking skills
Duration 20 minutes
Listening
Task 1. Listen to the talk and write the word in the sentence you hear.
Go to the following link to listen information:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/ru/games/whats-the-weather
1. In England it is _____________________.
2. In Portugal it is _____________________.
3. In Japan it is _______________________.
4. In Australia it is ____________________.
5. In Sweden it is _____________________.
6. In China it is _______________________.
7. In Egypt it will be ___________________.
8. In India there will be _________________.
Speaking
Task 2. Talk to your partner. Choose ONE picture. Ask and answer 2 questions (each of you)
about the weather and activities. Use and, or, but, because to make up sentences.
Example:
- Student 1: What is the weather like in the picture?
- Student 2: It is a sunny but cold winter day.
- Student 1: Are the children happy?
- Student 2: Yes, the children are happy and excited.
- Student 2: Why are they making a snowman?
- Student 1: They are making a snowman because it is fun.
- Student 2: What do you like to wear in summer?
- Student 1: My favourite clothes in summer are shorts and a T-shirt.

Открыть полную версию